Коначна траса прве две линије метроа је утврђена, док је почетак радова планиран за крај следеће године.
Такође, у будућности се планира и трећа линија, која би требало да повеже Вождовац, нову аутобуску станицу у Блоку 42 и железничку станицу Нови Београд преко Прокопа, Славије и Трга републике, најавио је заменик градоначелника Београда Горан Весић у изјави за Вечерње новости.
Београдски метро ће имати станице, по угледу на метрое европских престоница, које ће дизајнирати домаће архитекте.
– Чињеница да тек сада знамо тачну трасу метроа и положај станица, доказ је да обећања бивших власти о изградњи метроа нису била истинита, јер нису имали познату трасу – рекао је Весић.
УКРШТАЊЕ ЛИНИЈА НА САВСКОМ ТРГУ
Прва линија ће бити у потпуности под земљом, изузев дела на Макишком пољу, где ће се налазити и депо.
Друга линија ће једним делом, на Новом Београду и Земуну, бити на вијадукту. Планирано је да укрштање прве две линије метроа буде на Савском тргу, односно на месту бивше главне железничке станице.
Београдски метро у првој фази неће обухватати Прокоп, али ће путници моћи да користе БГ воз и станицу даље, на Мостарској петљи, да „ухвате“ метро.
– На исти начин ће путници са нове аутобуске станице у Блоку 42 моћи уз помоћ БГ воза да дођу до метроа, али само до изградње треће линије – истакао је Весић и додао да ће пројектовање треће линије почети исто када и изградња прве две.
Према његовим речима, кинески партнери биће задужени за изградњу свих станица, док ће уређење истих бити расписан посебан конкурс.
– Тиме желимо да домаћим архитектама понудимо да оставе трајни траг у развоју града и да уреде станице тако да свака представља део историје Србије и Београда – додао је Весић.
Метро ће бити у потпуности интегрисан са осталим видовима градског, приградског и међуградског саобраћаја, као и БГ возом.
БГ ВОЗ И НОВЕ ЛИНИЈЕ
Паралелно са метроом додатно ће бити развијан систем БГ воза, за шта је потребно око 500 милиона евра. О томе разговарамо са јапанским компанијама које имају подршку тамошње Владе. Ове године БГ воз ће бити проширен до Младеновца, преко насеља Ђуринци у Сопоту. Од 8. децембра, БГ воз ће „покривати“ Барајево и Лазаревац, док ће током јесени саобраћати до Панчева. Планира се и изградња нове линије која би обухватила Сурчин, будуће здање националног стадиона и аеродром, као и линије према Карабурми – рекао је Весић.